Algemene regelingen van MTi
Algemene voorwaarden
Artikel 1 Definities
Opdrachtnemer : Mediation Trainingsinstituut MTi B.V. gevestigd te Amersfoort.
Cursist : de natuurlijke persoon, die feitelijk de training volgt.
Opdrachtgever : de organisatie of de natuurlijke persoon, die de cursist aanmeldt.
Artikel 2 Inschrijving
Inschrijving voor de door Mediation Trainingsinstituut MTi verzorgde trainingen en workshops kan als volgt plaatsvinden:
Artikel 3 Bevestiging
Mediation Trainingsinstituut MTi zal de inschrijving steeds schriftelijk of per e-mail bevestigen. Na verzending van de bevestiging en een bedenktijd van 14 dagen is de inschrijving definitief.
Artikel 4 Betaling / prijswijziging
Artikel 5 Annulering door de cursist
Annulering door de cursist is uitsluitend schriftelijk mogelijk tot uiterlijk 1 maand voor de geplande eerste trainingsdag. De cursist ontvangt het eventueel reeds betaalde als bedoeld in artikel 4 lid 1 dan terug minus een bedrag van € 75,- aan administratiekosten. Bij latere annulering is het volledige bedrag verschuldigd en zal er geen terugbetaling plaatsvinden. Tussentijdse annulering na aanvang van de training is niet mogelijk. In dat geval is het gehele factuurbedrag verschuldigd.
Artikel 6 Verhindering van de cursist
Bij verhindering van de cursist is vervanging door een andere cursist mogelijk tot één dag voorafgaande aan (het eerste blok van) de training, mits de vervanger tijdig wordt aangemeld bij Mediation Trainingsinstituut MTi. Voor deze vervanging is de opdrachtgever geen extra kosten verschuldigd. Tussentijdse vervanging is niet mogelijk.
Artikel 7 Annulering door opdrachtnemer
Mediation Trainingsinstituut MTi zal zoveel mogelijk rekening houden met de door de cursist aangegeven voorkeursdata, maar behoudt het recht voor de training bij onvoldoende deelname te annuleren tot drie dagen voor de eerste trainingsdag. De cursisten zullen van een annulering zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gesteld. Mediation Trainingsinstituut MTi zal in dat geval zo spoedig mogelijk andere trainingsdata aanbieden.
Artikel 8 Aansprakelijkheid
Mediation Trainingsinstituut MTi is niet aansprakelijk voor schade die veroorzaakt is door of verband houdend met de deelname aan de training, de annulering door Mediation Trainingsinstituut MTi, haar werknemers en/of personen die werken in opdracht van Mediation Trainingsinstituut MTi.
Artikel 9 Auteursrecht
Het verstrekte trainingsmateriaal wordt eigendom van de cursist. Het auteursrecht op het lesmateriaal en de overige bij de training verstrekte materialen berust bij Mediation Trainingsinstituut MTi. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Mediation Trainingsinstituut MTi mogen geen gegevens uit en/of gedeelten en/of uittreksels van het verstrekte materiaal worden vermenigvuldigd en/of gepubliceerd, op welke wijze dan ook.
Artikel 10 Vervanging trainer en/of conferentieoord
Mediation Trainingsinstituut MTi behoudt te allen tijde de vrijheid trainers, door haar met de uitvoering van de training belast, te vervangen door andere trainers en gebruik te maken van andere conferentieoorden dan oorspronkelijk vermeld.
Artikel 11 Privacy beleid
MTi heeft een privacy verklaring opgesteld conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze privacy verklaring is van toepassing op al onze opleidingen en diensten.
Artikel 12 Vertrouwelijkheid
Alle informatie van of over de klant of de deelnemer die het instituut verneemt of observeert is voor haar management, docenten en medewerkers vertrouwelijk en zal, tenzij anders overeengekomen, vertrouwelijk worden behandeld.
Deze voorwaarden gelden vanaf 1 augustus 2022. Eerdere voorwaarden zijn hiermee vervallen.
Opdrachtnemer : Mediation Trainingsinstituut MTi B.V. gevestigd te Amersfoort.
Cursist : de natuurlijke persoon, die feitelijk de training volgt.
Opdrachtgever : de organisatie of de natuurlijke persoon, die de cursist aanmeldt.
Artikel 2 Inschrijving
Inschrijving voor de door Mediation Trainingsinstituut MTi verzorgde trainingen en workshops kan als volgt plaatsvinden:
- Het opsturen van het inschrijfformulier per post, per e-mail, via onze website of telefonisch.
- De ondertekende offerte.
- Er geldt een bedenktermijn van veertien dagen.
Artikel 3 Bevestiging
Mediation Trainingsinstituut MTi zal de inschrijving steeds schriftelijk of per e-mail bevestigen. Na verzending van de bevestiging en een bedenktijd van 14 dagen is de inschrijving definitief.
Artikel 4 Betaling / prijswijziging
- Mediation Trainingsinstituut MTi zal voor de deelname aan de training een factuur verzenden na de definitieve bevestiging als bedoeld in artikel 3.
- Mediation Trainingsinstituut MTi kan jaarlijks prijswijzigingen vaststellen.
- De in lid 1 bedoelde factuur is gebaseerd op de prijs geldend voor het tijdstip waarop de training plaatsvindt en zoals vermeld op de bevestiging.
- Betaling van de door de opdrachtgever / cursist verschuldigde bedragen dient plaats te vinden binnen veertien dagen na factuurdatum doch in ieder geval uiterlijk drie dagen voor de aanvang van de eerste trainingsdag, op straffe van uitsluiting van deelname aan de training.
- Indien betaling binnen de in lid 5 van dit artikel genoemde termijn van veertien dagen niet heeft plaatsgevonden, is vanaf de vervaldatum 1% rente per maand verschuldigd.
- Zodra Mediation Trainingsinstituut MTi een vordering ter incasso uit handen heeft gegeven, komen alle kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke (incasso)kosten, ten laste van de opdrachtgever/cursist. Deze kosten worden gesteld op 10 % van de hoofdsom, met een minimum van € 115.00,-.
Artikel 5 Annulering door de cursist
Annulering door de cursist is uitsluitend schriftelijk mogelijk tot uiterlijk 1 maand voor de geplande eerste trainingsdag. De cursist ontvangt het eventueel reeds betaalde als bedoeld in artikel 4 lid 1 dan terug minus een bedrag van € 75,- aan administratiekosten. Bij latere annulering is het volledige bedrag verschuldigd en zal er geen terugbetaling plaatsvinden. Tussentijdse annulering na aanvang van de training is niet mogelijk. In dat geval is het gehele factuurbedrag verschuldigd.
Artikel 6 Verhindering van de cursist
Bij verhindering van de cursist is vervanging door een andere cursist mogelijk tot één dag voorafgaande aan (het eerste blok van) de training, mits de vervanger tijdig wordt aangemeld bij Mediation Trainingsinstituut MTi. Voor deze vervanging is de opdrachtgever geen extra kosten verschuldigd. Tussentijdse vervanging is niet mogelijk.
Artikel 7 Annulering door opdrachtnemer
Mediation Trainingsinstituut MTi zal zoveel mogelijk rekening houden met de door de cursist aangegeven voorkeursdata, maar behoudt het recht voor de training bij onvoldoende deelname te annuleren tot drie dagen voor de eerste trainingsdag. De cursisten zullen van een annulering zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gesteld. Mediation Trainingsinstituut MTi zal in dat geval zo spoedig mogelijk andere trainingsdata aanbieden.
Artikel 8 Aansprakelijkheid
Mediation Trainingsinstituut MTi is niet aansprakelijk voor schade die veroorzaakt is door of verband houdend met de deelname aan de training, de annulering door Mediation Trainingsinstituut MTi, haar werknemers en/of personen die werken in opdracht van Mediation Trainingsinstituut MTi.
Artikel 9 Auteursrecht
Het verstrekte trainingsmateriaal wordt eigendom van de cursist. Het auteursrecht op het lesmateriaal en de overige bij de training verstrekte materialen berust bij Mediation Trainingsinstituut MTi. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Mediation Trainingsinstituut MTi mogen geen gegevens uit en/of gedeelten en/of uittreksels van het verstrekte materiaal worden vermenigvuldigd en/of gepubliceerd, op welke wijze dan ook.
Artikel 10 Vervanging trainer en/of conferentieoord
Mediation Trainingsinstituut MTi behoudt te allen tijde de vrijheid trainers, door haar met de uitvoering van de training belast, te vervangen door andere trainers en gebruik te maken van andere conferentieoorden dan oorspronkelijk vermeld.
Artikel 11 Privacy beleid
MTi heeft een privacy verklaring opgesteld conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze privacy verklaring is van toepassing op al onze opleidingen en diensten.
Artikel 12 Vertrouwelijkheid
Alle informatie van of over de klant of de deelnemer die het instituut verneemt of observeert is voor haar management, docenten en medewerkers vertrouwelijk en zal, tenzij anders overeengekomen, vertrouwelijk worden behandeld.
Deze voorwaarden gelden vanaf 1 augustus 2022. Eerdere voorwaarden zijn hiermee vervallen.
Privacy verklaring
Mediation Trainingsinstituut MTi B.V. beschermt uw persoonlijke gegevens en uw privacy. In deze privacy verklaring kunt u lezen welke persoonlijke gegevens wij verzamelen en hoe wij deze gegevens bewaren en gebruiken. Deze privacy verklaring is van toepassing op al onze opleidingen en diensten.
Alle informatie die door klanten en/of deelnemers wordt verstrekt, is vertrouwelijk voor het instituut, haar medewerkers en de docenten.
1) WELKE PERSOONLIJKE GEGEVENS BEWAREN WIJ?
We bewaren uitsluitend gegevens zoals:
• naam
• adres
• telefoonnummer
• e-mailadres
• bij ons gevolgde training/opleiding
2) WAAROM BEWAREN WIJ UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
Om onze dienstverlening optimaal in te kunnen zetten. Bij onze opleidingen worden de gegevens gebruikt ten behoeve van presentielijsten, deelnemerslijsten, aanmeldformulieren t.b.v. verwerven van PE, PO punten e.d. bij (overkoepelende) beroepsorganisaties zoals Mediatorsfederatie Nederland, de MfN, de NOVA, het NIP etc. Voor andere diensten, zoals het opnemen van videoassessments worden uw gegevens gebruikt t.b.v. de beoordelende instantie.
Ook zullen we persoonlijke gegevens gebruiken om informatie te sturen, zoals
een verandering in onze algemene voorwaarden of privacy verklaring, of aanbiedingen van onze producten. Dit betekent dat wij u informatie kunnen sturen over producten uit ons programma waarvan wij denken dat het interessant voor u kan zijn. Hiervoor kunt u zich te allen tijde afmelden.
3) SOCIAL MEDIA
Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen “liken” of delen “tweeten” op sociale netwerken als LinkedIn, Facebook en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van de sociale netwerken zelf afkomstig zijn. Door middel van deze codes worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van LinkedIn, Facebook respectievelijk van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.
4) GOOGLE ANALYTICS
MTi maakt gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe gebruikers de website gebruiken. De aldus verkregen informatie wordt, met inbegrip van het adres van uw computer (IP-adres), overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Lees het privacybeleid van Google voor meer informatie. U treft ook het privacybeleid van Google Analytics hier aan.
Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt, om rapporten over de Website aan MTi te kunnen verstrekken en om haar adverteerders informatie over de effectiviteit van hun campagnes te kunnen bieden.
5) HOE BESCHERMEN WIJ UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
We doen er alles aan om uw persoonlijke gegevens te beschermen tegen verlies, vernietiging, gebruik, wijziging of verspreiding van uw persoonlijke gegevens door onbevoegden. Wij doen dit door gebruik te maken van verschillende beveiliging en encriptiemethoden. Zo maken we gebruik van een beveiligde verbinding door middel van Secure Socket Layer (SSL).
6) HOE LANG BEWAREN WIJ UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
Wij bewaren uw gegevens totdat u hebt aangegeven dat u geen belangstelling meer hebt voor onze producten en ontwikkelingen en u ons verzoekt om de gegevens te verwijderen.
7) GEGEVENS INZIEN
Voor vragen over ons privacybeleid kunt u contact met ons opnemen. U kunt uw
persoonsgegevens inzien, wijzigen of verwijderen.
8) WIJZIGINGEN
MTi kan deze privacy verklaring aanpassen. Wij zullen degenen die bij ons geregistreerd staan op de hoogte brengen bij eventuele wijzigingen. Bij vragen of opmerkingen over ons privacy verklaring kunt u contact met ons opnemen via info@mediation.nl
VRAGEN?
Als u algemene vragen of opmerkingen hebt, kun u ons een mail sturen naar mti@mediation.nl.
MTi
Koningin Wilhelminalaan 21
3818HN, Amersfoort
033 4228285
www.mediation.nl
Alle informatie die door klanten en/of deelnemers wordt verstrekt, is vertrouwelijk voor het instituut, haar medewerkers en de docenten.
1) WELKE PERSOONLIJKE GEGEVENS BEWAREN WIJ?
We bewaren uitsluitend gegevens zoals:
• naam
• adres
• telefoonnummer
• e-mailadres
• bij ons gevolgde training/opleiding
2) WAAROM BEWAREN WIJ UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
Om onze dienstverlening optimaal in te kunnen zetten. Bij onze opleidingen worden de gegevens gebruikt ten behoeve van presentielijsten, deelnemerslijsten, aanmeldformulieren t.b.v. verwerven van PE, PO punten e.d. bij (overkoepelende) beroepsorganisaties zoals Mediatorsfederatie Nederland, de MfN, de NOVA, het NIP etc. Voor andere diensten, zoals het opnemen van videoassessments worden uw gegevens gebruikt t.b.v. de beoordelende instantie.
Ook zullen we persoonlijke gegevens gebruiken om informatie te sturen, zoals
een verandering in onze algemene voorwaarden of privacy verklaring, of aanbiedingen van onze producten. Dit betekent dat wij u informatie kunnen sturen over producten uit ons programma waarvan wij denken dat het interessant voor u kan zijn. Hiervoor kunt u zich te allen tijde afmelden.
3) SOCIAL MEDIA
Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen “liken” of delen “tweeten” op sociale netwerken als LinkedIn, Facebook en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van de sociale netwerken zelf afkomstig zijn. Door middel van deze codes worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van LinkedIn, Facebook respectievelijk van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.
4) GOOGLE ANALYTICS
MTi maakt gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe gebruikers de website gebruiken. De aldus verkregen informatie wordt, met inbegrip van het adres van uw computer (IP-adres), overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Lees het privacybeleid van Google voor meer informatie. U treft ook het privacybeleid van Google Analytics hier aan.
Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt, om rapporten over de Website aan MTi te kunnen verstrekken en om haar adverteerders informatie over de effectiviteit van hun campagnes te kunnen bieden.
5) HOE BESCHERMEN WIJ UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
We doen er alles aan om uw persoonlijke gegevens te beschermen tegen verlies, vernietiging, gebruik, wijziging of verspreiding van uw persoonlijke gegevens door onbevoegden. Wij doen dit door gebruik te maken van verschillende beveiliging en encriptiemethoden. Zo maken we gebruik van een beveiligde verbinding door middel van Secure Socket Layer (SSL).
6) HOE LANG BEWAREN WIJ UW PERSOONLIJKE GEGEVENS?
Wij bewaren uw gegevens totdat u hebt aangegeven dat u geen belangstelling meer hebt voor onze producten en ontwikkelingen en u ons verzoekt om de gegevens te verwijderen.
7) GEGEVENS INZIEN
Voor vragen over ons privacybeleid kunt u contact met ons opnemen. U kunt uw
persoonsgegevens inzien, wijzigen of verwijderen.
8) WIJZIGINGEN
MTi kan deze privacy verklaring aanpassen. Wij zullen degenen die bij ons geregistreerd staan op de hoogte brengen bij eventuele wijzigingen. Bij vragen of opmerkingen over ons privacy verklaring kunt u contact met ons opnemen via info@mediation.nl
VRAGEN?
Als u algemene vragen of opmerkingen hebt, kun u ons een mail sturen naar mti@mediation.nl.
MTi
Koningin Wilhelminalaan 21
3818HN, Amersfoort
033 4228285
www.mediation.nl
Klachtenregeling
Het Mediation Trainingsinstituut MTi beoogt om zo transparant mogelijk naar de (potentiële) cursisten op te treden. Daarom is alle van belang zijnde informatie op de website (www.mediation.nl) beschikbaar. Er wordt duidelijke informatie gegeven over wat men van de trainingen mag verwachten, het programma, de kosten, de data, de algemene voorwaarden enz. enz.. Bij de aanmelding wordt nadrukkelijk gevraagd of men heeft kennis genomen van de algemene voorwaarden en men moet verklaren dat men hier mee akkoord gaat.
Desalniettemin kan het toch voorkomen dat cursisten een klacht indienen over welk onderwerp m.b.t. de inhoud van de training, de behandeling door het kantoor of (één van de) partners of een medewerker, of wat dan ook. In voorkomende gevallen zal MTi daarbij de volgende procedure in acht nemen.
De bovengenoemde regeling is op gelijke wijze van toepassing op MTi+.
Desalniettemin kan het toch voorkomen dat cursisten een klacht indienen over welk onderwerp m.b.t. de inhoud van de training, de behandeling door het kantoor of (één van de) partners of een medewerker, of wat dan ook. In voorkomende gevallen zal MTi daarbij de volgende procedure in acht nemen.
- Bij binnenkomst van een klacht wordt de ontvangst daarvan onmiddellijk bevestigd en geregistreerd en wordt de klager op de hoogte gesteld van de verdere procedure. De klachten worden altijd vertrouwelijk behandeld.
- Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van vijf jaar bewaard.
- De partners van MTi bekijken die klacht in eerste aanleg, binnen uiterlijk zeven kalenderdagen na datum binnenkomst van de klacht.
- Eén van de partners wordt als contactpersoon aangewezen. In eerste instantie is dat, voor zover het om het optreden van één de partners gaat, degene tegen wie de klacht is gericht. Deze krijgt tot opdracht om binnen 14 kalenderdagen contact op te nemen met de klager om over de klacht van gedachten te wissel en om te proberen daarvoor een oplossing te bewerkstelligen. Als het niet om één van de partners gaat, wordt een klachtbehandelaar aangewezen op basis van het onderwerp van de klacht, beschikbaarheid en dergelijke praktische overwegingen.
- Uiteraard wordt eerst geprobeerd voorzover de klacht niet is gericht tegen één van de drie partners het probleem te laten oplossen door degene tegen wie de klacht gericht is.
- Indien bij het gestelde onder 4) en 5) geen oplossing wordt bereikt, wordt een tweede klachtenbehandelaar aangewezen. Deze heeft namens de overige partners mandaat om binnen één maand een oplossing te bewerkstelligen.
- Indien ook bij het gestelde onder 6) geen oplossing wordt bereikt, schakelt MTi een derde, zijnde een lid van de Raad van Advies MTi, in. Deze past hoor en wederhoor toe, tracht een oplossing te bereiken, waarmee beide partijen zich kunnen verenigen en geeft - zo dit niet mocht lukken - de partners van MTi binnen één maand na zijn / haar aanvang van de behandeling van de klacht een advies over hoe de klacht opgelost zou kunnen worden.
- De besluitvorming vindt plaats binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het advies.
- Het besluit is bindend en wordt vervolgens binnen 3 werkdagen na het nemen van het besluit schriftelijk aan de indiener van de klacht kenbaar gemaakt.
- Van de klachtenbehandeling worden betalingsverplichtingen uitgezonderd. Een klacht over een gebeurtenis, later dan één jaar na afloop van de gebeurtenis wordt niet in behandeling genomen.
De bovengenoemde regeling is op gelijke wijze van toepassing op MTi+.
Privacy verklaring MTi+
PRIVACY REGLEMENT MTI+
PRIVACYVERKLARING MTI+ MEDIATORS
Dit is de privacyverklaring van MTi+ mediations gevestigd aan de Koningin Wilhelminalaan 21 te 3818 HN Amersfoort. Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van onze cliënten, potentiële cliënten en andere personen die onze website bezoeken of contact met ons hebben.
In deze privacyverklaring kunt u informatie vinden over hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Als u na het lezen van deze privacyverklaring nog vragen heeft over de wijze waarop wij omgaan met persoonsgegevens, als u gebruik wilt maken van uw in deze privacyverklaring genoemde rechten op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”), of andere wet- en regelgeving over persoonsgegevens, of als u een klacht wilt indienen over het gebruik van uw persoonsgegevens kunt u contact met ons opnemen via telefoon: 033-4228285 of per e-mail:secretariaat@mediation.nl. Wanneer u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht of als u uw klacht liever niet bij ons indient, kunt u deze ook indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, via de website autoriteitpersoonsgegevens.nl.
De mediator is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en zal daarbij de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten en uiteraard de regels die voortvloeien uit de AVG naleven.
1. WELKE PERSOONSGEGEVENS VERWERKEN WIJ?
Mediationdossier
Indien u een opdracht aan ons verstrekt, verwerkt de mediator persoonsgegevens die u en de andere betrokkenen in uw zaak aan de mediator verstrekken. Dit zijn in ieder geval uw contactgegevens zoals uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Verder gaat het om persoonsgegevens die relevant zijn voor het dossier. Afhankelijk van het onderwerp van de mediation kan het daarbij ook gaan om gevoelige en/of bijzondere persoonsgegevens.
Facturering
Indien u een opdracht aan ons verstrekt, verwerken wij ook gegevens die nodig zijn voor het sturen van facturen en verwerken van betalingen voor de diensten die de mediator verricht. Naast uw contactgegevens gaat het om uw bankrekeningnummer en eventuele andere betalingsgegevens.
Contact
Indien u contact met ons opneemt via het contactformulier op de website, per e-mail of via de telefoon verwerken wij de gegevens die u verstrekt. Het gaat dan om de contactgegevens die u aan ons verstrekt en de reden waarom u contact met ons zoekt (bijvoorbeeld omdat u een vraag heeft).
Analyse Websitebezoekers
Ten slotte verwerken wij analytische gegevens over (de computer van) bezoekers van onze website, via cookies die worden geplaatst als u de website bezoekt. Via deze cookies wordt (een deel van) het IP-adres van de bezoeker opgeslagen.
2. VOOR WELKE DOELEINDEN VERWERKEN WIJ PERSOONSGEGEVENS?
Mediationdossier
De mediator gebruikt de persoonsgegevens die u heeft verstrekt in het kader van een mediationopdracht om het mediationdossier te behandelen. Omdat vooraf niet duidelijk is welke gegevens van u tijdens de mediation naar voren komen kan het zijn dat er gevoelige en/of bijzondere persoonsgegevens bij zijn. De mediator kan deze gegevens bijvoorbeeld in zijn aantekeningen bewaren. Daarom vragen wij u om toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken. U geeft deze toestemming door de mediationovereenkomst te tekenen. Als u deze toestemming niet geeft kan de mediator zijn diensten niet uitvoeren. Immers persoonsgegevens worden verwerkt in een vertrouwelijk mediationdossier.
U heeft het recht om uw toestemming weer in te trekken. De mediator mag dan geen gegevens meer van u verwerken. De mediator kan vanaf het moment van intrekking van de toestemming geen diensten meer voor u verrichten, en zal het mediationdossier dan onmiddellijk moeten sluiten.
Facturering
De betalingsgegevens die u heeft verstrekt, gebruiken wij om werkzaamheden te factureren. Deze verwerking is noodzakelijk om de overeenkomst die u met ons sluit uit te voeren.
Contact
De contactgegevens die u aan ons verstrekt gebruiken wij om contact met u op te nemen indien nodig, bijvoorbeeld om een vraag te beantwoorden. Wij verwerken deze persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor de behartiging van ons gerechtvaardigd belang, namelijk het belang van het kunnen uitoefenen van onze werkzaamheden en het verkrijgen van nieuwe opdrachten.
Analyse websitebezoekers
De gegevens die wij verzamelen over de bezoekers van de website worden enkel gebruikt om statistieken bij te houden over het bezoek aan de website (bijvoorbeeld om te kunnen zien welke pagina’s het meest worden bekeken). De gegevens worden geanonimiseerd bewaard.
3. HOE LANG BEWAREN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
Mediationdossier
De mediator bewaart het mediationdossier, en de persoonsgegevens die daarin zijn opgenomen, in beginsel gedurende twintig jaar nadat het dossier gesloten is, in verband met de maximale verjaringstermijn. In uitzonderingsgevallen bewaren wij een dossier langer dan twintig jaar, bijvoorbeeld indien de verjaringstermijn wordt gestuit of indien de mediator van mening is dat er een ander gerechtvaardigd belang is om het dossier langer te bewaren.
Administratie
Wij bewaren onze administratie, waaronder de facturen en andere bescheiden waarop de persoonsgegevens van partijen vermeld zijn, gedurende een periode van zeven jaar na afloop van het boekjaar om te kunnen voldoen aan de fiscale bewaarplicht.
Analyse websitebezoekers
De gegevens over websitebezoekers worden twee jaar na het bezoek aan de website bewaard, dit zijn de standaardinstellingen van Google Analytics.
4. MET WIE DELEN WIJ UW GEGEVENS?
Uw gegevens worden opgeslagen in een (digitaal) dossier en kunnen voorkomen in e-mails die de mediator verstuurt of ontvangt, en worden daarmee opgeslagen (en dus verwerkt) door onze ICT provider.
Indien u, of een andere partij die betrokken was bij een mediation, een klacht tegen de mediator indient die betrekking heeft op de behandeling van een mediationdossier waarin uw persoonsgegevens staan opgenomen, kunnen uw persoonsgegevens worden verstrekt aan de Stichting Kwaliteit Mediators (SKM) en/of aan de Stichting Tuchtrechtspraak Mediation (STM). Uw gegevens worden door beide instanties vertrouwelijk behandeld.
Wij verstrekken uw gegevens verder niet aan derden, tenzij wij op grond van geldende wet- en regelgeving verplicht worden bepaalde gegevens te verstrekken, bijvoorbeeld aan de politie in het kader van een opsporingsonderzoek.
5. HOE WORDEN UW GEGEVENS BEVEILIGD?
We doen er alles aan om uw persoonlijke gegevens te beschermen tegen verlies, vernietiging, gebruik, wijziging of verspreiding van uw persoonlijke gegevens door onbevoegden. Wij doen dit door gebruik te maken van verschillende beveiliging en encriptiemethoden. Zo maken we gebruik van een beveiligde website-verbinding door middel van Secure Socket Layer (SSL).
6. GEGEVENS INZIEN
Voor vragen over ons privacybeleid kunt u contact met ons opnemen. U kunt uw
persoonsgegevens inzien, wijzigen of verwijderen.
7. WIJZIGINGEN
Er kan soms iets veranderen in de persoonsgegevens die wij verwerken of de toepasselijke regelgeving. In dat geval kunnen wij deze privacyverklaring aanpassen. Bij ingrijpende wijzigingen zullen wij een melding op de website plaatsen en u per e-mail van de wijziging op de hoogte brengen.
VRAGEN?
Als u algemene vragen of opmerkingen hebt, kun u ons een mail sturen naar mti@mediation.nl.
MTi + BV
Koningin Wilhelminalaan 21
3818HN, Amersfoort
033 4228285
www.mediation.nl
PRIVACYVERKLARING MTI+ MEDIATORS
Dit is de privacyverklaring van MTi+ mediations gevestigd aan de Koningin Wilhelminalaan 21 te 3818 HN Amersfoort. Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van onze cliënten, potentiële cliënten en andere personen die onze website bezoeken of contact met ons hebben.
In deze privacyverklaring kunt u informatie vinden over hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Als u na het lezen van deze privacyverklaring nog vragen heeft over de wijze waarop wij omgaan met persoonsgegevens, als u gebruik wilt maken van uw in deze privacyverklaring genoemde rechten op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”), of andere wet- en regelgeving over persoonsgegevens, of als u een klacht wilt indienen over het gebruik van uw persoonsgegevens kunt u contact met ons opnemen via telefoon: 033-4228285 of per e-mail:secretariaat@mediation.nl. Wanneer u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht of als u uw klacht liever niet bij ons indient, kunt u deze ook indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, via de website autoriteitpersoonsgegevens.nl.
De mediator is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en zal daarbij de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten en uiteraard de regels die voortvloeien uit de AVG naleven.
1. WELKE PERSOONSGEGEVENS VERWERKEN WIJ?
Mediationdossier
Indien u een opdracht aan ons verstrekt, verwerkt de mediator persoonsgegevens die u en de andere betrokkenen in uw zaak aan de mediator verstrekken. Dit zijn in ieder geval uw contactgegevens zoals uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Verder gaat het om persoonsgegevens die relevant zijn voor het dossier. Afhankelijk van het onderwerp van de mediation kan het daarbij ook gaan om gevoelige en/of bijzondere persoonsgegevens.
Facturering
Indien u een opdracht aan ons verstrekt, verwerken wij ook gegevens die nodig zijn voor het sturen van facturen en verwerken van betalingen voor de diensten die de mediator verricht. Naast uw contactgegevens gaat het om uw bankrekeningnummer en eventuele andere betalingsgegevens.
Contact
Indien u contact met ons opneemt via het contactformulier op de website, per e-mail of via de telefoon verwerken wij de gegevens die u verstrekt. Het gaat dan om de contactgegevens die u aan ons verstrekt en de reden waarom u contact met ons zoekt (bijvoorbeeld omdat u een vraag heeft).
Analyse Websitebezoekers
Ten slotte verwerken wij analytische gegevens over (de computer van) bezoekers van onze website, via cookies die worden geplaatst als u de website bezoekt. Via deze cookies wordt (een deel van) het IP-adres van de bezoeker opgeslagen.
2. VOOR WELKE DOELEINDEN VERWERKEN WIJ PERSOONSGEGEVENS?
Mediationdossier
De mediator gebruikt de persoonsgegevens die u heeft verstrekt in het kader van een mediationopdracht om het mediationdossier te behandelen. Omdat vooraf niet duidelijk is welke gegevens van u tijdens de mediation naar voren komen kan het zijn dat er gevoelige en/of bijzondere persoonsgegevens bij zijn. De mediator kan deze gegevens bijvoorbeeld in zijn aantekeningen bewaren. Daarom vragen wij u om toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken. U geeft deze toestemming door de mediationovereenkomst te tekenen. Als u deze toestemming niet geeft kan de mediator zijn diensten niet uitvoeren. Immers persoonsgegevens worden verwerkt in een vertrouwelijk mediationdossier.
U heeft het recht om uw toestemming weer in te trekken. De mediator mag dan geen gegevens meer van u verwerken. De mediator kan vanaf het moment van intrekking van de toestemming geen diensten meer voor u verrichten, en zal het mediationdossier dan onmiddellijk moeten sluiten.
Facturering
De betalingsgegevens die u heeft verstrekt, gebruiken wij om werkzaamheden te factureren. Deze verwerking is noodzakelijk om de overeenkomst die u met ons sluit uit te voeren.
Contact
De contactgegevens die u aan ons verstrekt gebruiken wij om contact met u op te nemen indien nodig, bijvoorbeeld om een vraag te beantwoorden. Wij verwerken deze persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor de behartiging van ons gerechtvaardigd belang, namelijk het belang van het kunnen uitoefenen van onze werkzaamheden en het verkrijgen van nieuwe opdrachten.
Analyse websitebezoekers
De gegevens die wij verzamelen over de bezoekers van de website worden enkel gebruikt om statistieken bij te houden over het bezoek aan de website (bijvoorbeeld om te kunnen zien welke pagina’s het meest worden bekeken). De gegevens worden geanonimiseerd bewaard.
3. HOE LANG BEWAREN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
Mediationdossier
De mediator bewaart het mediationdossier, en de persoonsgegevens die daarin zijn opgenomen, in beginsel gedurende twintig jaar nadat het dossier gesloten is, in verband met de maximale verjaringstermijn. In uitzonderingsgevallen bewaren wij een dossier langer dan twintig jaar, bijvoorbeeld indien de verjaringstermijn wordt gestuit of indien de mediator van mening is dat er een ander gerechtvaardigd belang is om het dossier langer te bewaren.
Administratie
Wij bewaren onze administratie, waaronder de facturen en andere bescheiden waarop de persoonsgegevens van partijen vermeld zijn, gedurende een periode van zeven jaar na afloop van het boekjaar om te kunnen voldoen aan de fiscale bewaarplicht.
Analyse websitebezoekers
De gegevens over websitebezoekers worden twee jaar na het bezoek aan de website bewaard, dit zijn de standaardinstellingen van Google Analytics.
4. MET WIE DELEN WIJ UW GEGEVENS?
Uw gegevens worden opgeslagen in een (digitaal) dossier en kunnen voorkomen in e-mails die de mediator verstuurt of ontvangt, en worden daarmee opgeslagen (en dus verwerkt) door onze ICT provider.
Indien u, of een andere partij die betrokken was bij een mediation, een klacht tegen de mediator indient die betrekking heeft op de behandeling van een mediationdossier waarin uw persoonsgegevens staan opgenomen, kunnen uw persoonsgegevens worden verstrekt aan de Stichting Kwaliteit Mediators (SKM) en/of aan de Stichting Tuchtrechtspraak Mediation (STM). Uw gegevens worden door beide instanties vertrouwelijk behandeld.
Wij verstrekken uw gegevens verder niet aan derden, tenzij wij op grond van geldende wet- en regelgeving verplicht worden bepaalde gegevens te verstrekken, bijvoorbeeld aan de politie in het kader van een opsporingsonderzoek.
5. HOE WORDEN UW GEGEVENS BEVEILIGD?
We doen er alles aan om uw persoonlijke gegevens te beschermen tegen verlies, vernietiging, gebruik, wijziging of verspreiding van uw persoonlijke gegevens door onbevoegden. Wij doen dit door gebruik te maken van verschillende beveiliging en encriptiemethoden. Zo maken we gebruik van een beveiligde website-verbinding door middel van Secure Socket Layer (SSL).
6. GEGEVENS INZIEN
Voor vragen over ons privacybeleid kunt u contact met ons opnemen. U kunt uw
persoonsgegevens inzien, wijzigen of verwijderen.
7. WIJZIGINGEN
Er kan soms iets veranderen in de persoonsgegevens die wij verwerken of de toepasselijke regelgeving. In dat geval kunnen wij deze privacyverklaring aanpassen. Bij ingrijpende wijzigingen zullen wij een melding op de website plaatsen en u per e-mail van de wijziging op de hoogte brengen.
VRAGEN?
Als u algemene vragen of opmerkingen hebt, kun u ons een mail sturen naar mti@mediation.nl.
MTi + BV
Koningin Wilhelminalaan 21
3818HN, Amersfoort
033 4228285
www.mediation.nl
Contactinformatie
secretariaat@mediation.nl |
033 - 422 82 85
|
Koningin Wilhelminalaan 21
3818 HN Amersfoort |